Hvad er en elektrisk cykel?

hvad er en el-cykel

Jeg møder mange mennesker, der aldrig har set eller hørt om elektriske cykler. Faktisk … måske nogle få har set dem, men forstod det ikke. Under alle omstændigheder vil jeg hjælpe med at sprede opmærksomheden på disse køretøjer, fordi jeg tror på, hvad de tilbyder, og jeg er spændt på at hjælpe andre mennesker med at bruge dem på samme måder, som jeg har.

Elektriske cykler består af en modificeret eller brugerdefineret cykelramme med pedaler, men omfatter en elmotor, sædvanligvis i form af en navmotor, midterdrevsmotor eller bæltehjul forbundet med baghjulet. De tillader en rytter enten at pedalere cyklen eller udnytte kraften i et batteri og motordrev.

For at bruge en elektrisk cykel skal du oplade batteriet, tænde for styresystemet og derefter dreje en gas, trække en udløser eller pedal cyklen fremad for at starte motordrevet. Gashåndkørsel fungerer som en traditionel gasdrevet scooter, fordi rytteren ikke behøver at pedalere, cyklen går bare! I modsætning hertil benytter pedalassistent tilstand rytterens indgang som gasspjældssignal og er mere populær i Europa, hvor cykellovene er lidt mere restriktive med hensyn til motor- og batteristrøm. Europæiske cykler er normalt begrænset til 250 watt motorer, mens USA har mange cykler med motorer så stærke som 500 eller endda 600w. Disse cykler går hurtigere og kan makere op i stejlere bakker lettere.

Fordelene ved elektriske cykler er mange og går ofte urealiserede af bil- og scooterejere. Efter min mening omfatter de følgende:

  • Ingen kørekort eller forsikring kræves for at køre
  • Kan bruges på fortov og skære gennem parker
  • Lighter, renere og mere pålidelig end gasdrevne køretøjer
  • Mindre dyr end gasdrevne køretøjer, især på lang sigt, når man bruger el mod benzin eller anden brændstofkilde
  • Sikrere end scootere eller motorcykler, fordi de kører langsommere og ikke er fuldt anvendelige på motorveje eller højhastighedskryds
  • Nemt undgå og spring over trafikbelastede trafikområder
  • Miljøvenlig, ingen udstødning skabt på stedet for brugeren at forbedre. Brug let lokalt produceret sol- eller vindkraft til opladning
  • Effektive og overkommelige parkeringsmuligheder, passer på ethvert normalt cykelstativ eller til en stolpe / rækværk
  • Nem at bruge med offentlig transport som busser, tog og lette jernbanesystemer
  • Giver mulighed for at udøve og øve balance
  • Social mulighed for at komme i kontakt med dit samfund og blive mere social
  • Afslappende og fokusering, fordi du ikke kan bruge din mobiltelefon eller spise på samme tid

For at få en rigtig god elektrisk cykel, der vil vare i mange år og være stærk nok til at fungere som et fuldt køretøj, kan du ende med at bruge over 10.000 kr, og det er rigtigt, at der er nogle ulemper til elektriske cykler. Jeg vil gerne dække dem, der skal være retfærdige her, og for at hjælpe dig med at forstå:

  • Sværere til at tage passagerer, der er tandem elektriske cykler og dem med bagsæder og trailere, men der er bestemt en grænse for passagerkapacitet
  • Kan ikke bruges på motorveje eller andre motorveje med høj hastighed
  • Dyrere end en traditionel cykel og mere kompleks
  • Udstiller rytteren til vejret og gør dem mere sårbare over for skader end hvis de var i en helt lukket bil
  • Langsommere end en fulddrevet bil, knallert eller motorcykel
  • Mere fysisk anstrengende at køre end en bil eller nogle scootere baseret på kropspositionering

En el-cykel er ikke det perfekte værktøj til enhver transport lejlighed, men jeg har fundet ud af, at biludlejning, lån fra venner eller familie, ved hjælp af bussystemer, Car2Go eller Zip Car og andre offentlige transportmuligheder, komplimenterer elektrisk cykel ejerskab meget godt. Jeg ejer en Subaru Outback og regelmæssig cykel ud over en elektrisk cykel og bruger hver enkelt af dem ved forskellige lejligheder. Hvad jeg har fundet er imidlertid, at min elektriske cykel passer perfekt til pendling til og fra arbejde; Det får mig faktisk hurtigere end kørsel, fordi jeg arbejder downtown i en storby med masser af trafik, og jeg behøver ikke betale for parkering!

Jeg elsker at ride min elektriske cykel af mange grunde, men jeg tror, at disse er de tre bedste:

  1. Det er billigere end at købe gas og er miljøvenlig.
  2. Det er let og overkommeligt at parkere.
  3. Det udsatte mig for den friske luft og venlige ansigter i samfundet.

Jeg plejede at køre meget mere, og jeg er ikke en stor fan af busser, så det betød, at jeg var alene meget, og at være alene i trafikken er stressende. Når du er ude uden at se folks ansigter, bliver verden meget venligere og det er lettere at have små eventyr og møde nye mennesker.